Zo 's ochtends tegen vieren

Artikelnummer

Er is in de loop van de twintigste eeuw veel veranderd in het studentleven. Was studeren in het begin van de eeuw nog alleen weggelegd voor de rijke bovenlaag, later gingen ook kinderen van middenstanders en zelfs arbeiders naar de universiteit, veelal geholpen door een studiebeurs van rijkswege. Ondanks alle veranderingen is er nog altijd een duidelijk herkenbare subcultuur van studenten. Dit boek biedt een terugblik op het studentenleven in de twintigste eeuw. Het beeldmateriaal is veelal afkomstig van topfotografen. Een deel is gepubliceerd in indertijd toonaangevende tijdschriften of boeken, maar er zijn ook tal van foto's bij die nooit eerder in druk zijn verschenen. De foto's zijn gegroepeerd in hoofdstukken, elk voorafgegaan door een korte introductie.