90 jaar Marilyn Monroe 90 jaar Marilyn Monroe
90 jaar Marilyn Monroe
90 jaar Marilyn Monroe In 2016 zou ze negentig zijn geworden: Marilyn. Fotomodel, filmster en een van de grootste stijliconen van de twintigste eeuw. Deze Marilyn-glossy blikt terug aan de...

90 jaar Marilyn Monroe

In 2016 zou ze negentig zijn geworden: Marilyn. Fotomodel, filmster en een van de grootste stijliconen van de twintigste eeuw. Deze Marilyn-glossy blikt terug aan de hand van veel privé-eigendommen, voorwerpen uit haar laatste huis in Brentwoord, California, bij elkaar gebracht door Monroe-kenner en verzamelaar Ted Stampfer.

We zien een geestige, creatieve en progressieve vrouw in Marilyn. Vastbesloten om carrière te maken op haar manier. Zo bereikte ze het aanzien dat bij velen, ook nu nog, tot de verbeelding spreekt. Haar echtgenoot Arthur Miller zei ooit: "Marilyn was the sixties before they even started." Zelf zei ze: "I don't mind living in a man's world, als long as I can be a woman in it."

Dat Marilyn nog steeds velen boeit laten ontmoetingen met bekende Nederlanders zien. Van Connie Palmen, Hedy d'Ancona en Neelie Kroes tot golden Earring-zanger Barry Hay. Dat maakt dat dit boek zich onderscheidt van andere uitgaven.

Auteur: Ted Stampfer.
112 pagina's.