Welkom bij de webshop van het Museum van de 20e Eeuw
Winkelwagen
€ 0,00
Paulus de Boskabouter Gouden Klassiekers 14 - Paulus en Poetepoet Paulus de Boskabouter Gouden Klassiekers 14 - Paulus en Poetepoet
Paulus de Boskabouter Gouden Klassiekers 14 - Paulus en Poetepoet
Op een dag loopt het beertje Poetepoet het grote bos binnen. Al heel gauw heeft hij veel nieuwe vrienden. Maar daar hoort Eucalypta natuurlijk niet bij. Jodelend van plezier zoekt de heks naar een tov

Artikelnummer

Verzendkosten

€ 4,95

€ 22,90
Prijs per stuk
Aantal:
Bestellen

"Jean Dulieu, pseudoniem en Franse weergave van Jan van Oort (Amsterdam, 13 april 1921 – Arnhem, 29 november 2006), was een Nederlandse kinderboekenschrijver en striptekenaar. Hij is vooral bekend geworden als de bedenker van de boeken-, radio- en televisiereeks Paulus de boskabouter. Van Oort was de zoon van de klassieke baszanger Hendrik van Oort en een kleinzoon van de vooral politieke tekenaar Johan Braakensiek. Hij studeerde viool aan het conservatorium en werd in 1944 violist bij het Amsterdamse Concertgebouworkest.[1] Tijdens de Hongerwinter werd het orkest op non-actief gesteld, waardoor hij tijd kreeg om zich op het tekenen toe te leggen. Hij maakte een ontwerp van twaalf verschillende kabouters en liet zijn vrouw de beste uitkiezen. Deze werkte hij uit tot een kinderboekfiguur en gaf hem de naam Paulus.

Webshop

- Niet goed: geld terug!
- Vragen over voorraad en verzending:
info@museumhoorn.nl
- Levering binnen 1 tot 2 dagen
- Vanaf 30,- gratis verzending
- Afhalen in de winkel: 0229-214001

Museum van de 20e Eeuw
& Museum Winkel
Krententuin 24
1621DG Hoorn
7 dagen per week geopend